четвъртък, януари 15, 2009

Терминология (относно афилиейт маркетинга, цялостно казано създаването на уеб-сайт)

Здравейте отново, това всъщност е публикацията, в която бях обещал да направя подробно обяснение на някои термини, използвани от уебмастърите, или въобще при създаването на страница (кратко и точно изказано - понятия, свързани с интернет) .
Може би по-голямата част от това, което ще напиша, знаете, но все пак се надявам поне малко да обогатя представите ви, пък и съм сигурен, че информацията ще бъде полезна на повечето от вас. Изготвил съм списък с необходимата за момента терминология, като по-късно възнамерявам да го обогатя, ако естествено се наложи:

1. template/ темплейт (шаблон, както аз обичам да го наричам)
Думата "template", преведена от английски, означава буквално "шаблон". Темплейтът всъщност представлява готов дизайн на уеб-сайт, като говорим не само за графичните изображения, а и за кодовото му оформление, осъществявано посредством html, css, php (това са основните езици). Т.е., по този начин мигновено се сдобивате с готова кодирана страница и единственото, което трябва да направите, е да промените кънтента (content - съдържание) преди да я качите в интернет пространството. За да се запознаете по-отблизо с, да речем, един темплейт на ГенБъкс, можете да се регистрирате в официалния им сайт и напълно безплатно да си изтеглите такъв (след това ако искате го разчовъркайте на компютъра, ползвайки някой текстов редактор, и по този начин ще разберете за какво иде реч в момента).
2. домейн и хостинг (неразривно-свързаните братя)
Тези два термина са изключително важни и често се употребяват когато говорим за сайтове, демек отново интернет. Домейнът и хостингът могат да бъдат както безплатни, естествено има някои ограничения при този вариант, така и платени, което е по-доброто решение, ако възнамерявате да провеждате рекламни кампании и съответно популяризирате вашия уеб-пейдж. Домейн името е адресът на страницата, това което виждаме изписано в адресната лента; в моя случай - "www.affiliarketing.blogspot.com" (www = world wide web) . Той се състои от две основни части - първо ниво (главен) и второ ниво (под-домейн/събдомейн). Главен домейн например e "www.mywebsite.com", a събдомейн - съответно "www.sub.mywebsite.com"; в момента адресът на моя блог "www.affiliarketing.blogspot.com" всъщност представлява под-домейн на главния такъв, а именно - "www.blogspot.com". Има два начина да се сдобиете с домейн име, като платеният е естествено значително по-привилегирован - на първо място получава по-добра индексация в базите данни на търсещите машини , излизайки на по-предни позиции (домейните са по-евтини от хостинга и е добре да запомните, че окончанието на всеки от тях има точно определено значение):

.com - съкращение от английската дума "commercial" (побългарено - комерсиален; поредната чуждица в нашия роден език) , която означава "търговски". "com" домейнът е най-използван за момента.
.net - както сами се досещате - "network"; този тип домейн е най-подходящ за уеб-страници, предлагащи свързани с интернет услуги (интернет провайдъри например)
.org - "organization" - подходящ за виртуалното/интернет пространство на всички институции и организации
.biz - "business" - предназначен за уеб-сайтовете, чрез които се развива бизнес или по-обобщено казано се предлагат някакви услуги
.info - "information" - използва се за страници, съдържащи голямо (задоволително) количество информация в дадена сфера

Надявам се, че това кратко обяснение е напълно достатъчно, затова смятам да продължа със своеобразната дефиниция на другото изключително важно понятие - хостинг.

Хостингът (от английски език "host" - /буквално/ домакин, съдържател) е мястото, където се съхраняват всичките файлове на сайта ви, т.е. метафорично казано - съдържателят или "домакинът" на вашата страница. При зареждане на уеб-пейдж, браузърите всъщност изтеглят необходимата им информация именно от хостинга, за да могат да я разчетат и съответно възпроизведат по удобен за потребителя начин.

3. таргетиран трафик
Таргетираният или насочен трафик е нещото, към което всеки уебмастър несъмнено се стреми след реализирането на поредния си интернет-проект. Първо, думата трафик идва от английското същ. име "traffic" = "transport" = пренос, пренасяне. Както преди малко обясних, когато някой посети страницата ви, уеб-браузърът му изтегля някаква информация от хостинга, за да я възпроизведе, а тези данни се наричат трафик. Пример, улесняващ изложението на понятието: вие притежавате сайт, в който предлагате билкови продукти за отслабване, следователно търсите хора, нуждаещи се от редукция/редуциране на телесната си маса; ако обаче регистрирате страницата в каталог за компютри и интернет и я придружите с описание, показващо колко качествена техника предлагате, хората, които евентуално биха я посетили, следвайки въпросния беклинк от директорията, въобще няма да се интересуват от вашите хапчета за отслабване, тъй като те търсят други стоки - в случая компютри и свързаните с тях аксесоари. Насоченият трафик е привличането на клиенти, търсещи точно онова, което вие предлагате в уеб-пейджа си (по този начин се постига по-голяма посещаемост и съответно се набират редовни посетители) .

Няма коментари:

Публикуване на коментар